Tips Lulus Temuduga Medsi Munsyi 2010

>> Wednesday, April 21, 2010


Salam sejahtera. Sudah lama saya tidak mengupdate blog saya yang tidak seberapa ini. Banyak fokuskan benda lain. Ianya berkaitan blog jugak. mintak maaf ya. :). Ok pada hari ini saya fokuskan sedikit kepada topik di atas. Minggu ini bermula Temuduga Medsi dan Munsyi untuk kemasukkan ke universiti dan kebanyakkannya adalah jurusan pendidikan. Adik saya juga adalah lepasan STPM yang akan menduduki Temuduga Medsi dan Munsyi ini pada hari Sabtu ini.

Jadi saya cuma nak kongsikan sedikit pengalaman saya tetapi bukanlah pengalaman saya menduduki ujian di atas, tetapi mengikut pengalaman saya menduduki Ujian KPLI pengambilan Tahun 2006 dahulu sehinggalah saya bergelar seorang guru sekarang. :)

Ia mengikut pendapat sayalah, (tidaklah begitu tepat ya... :)) )

1. Cuba jawab soalan dan bayangkan kepada orang lain dan tidak kepada diri sendiri.
2. Lebih kepada gomen (goverment...:)) )
3. Bersikap lebih "free" dan terbuka..sebab daripada jawapan anda ia boleh membayangkan sikap anda.
4. fokus kepada apa yang ingin anda capai.
5. doa, tawakal (jangan lupa k...)

Pendapat anda...??cube kita senaraikan sama-sama...thanks....he2....

gudluck kepada semua calon Medsi 2010 sekalian...harap dapat masuk U.

Cikgupijie cikgupijie(at)gmail.com


3 comments:

Administrator April 23, 2010 at 2:17 AM  

munsyi camne?

coretan cerita kami April 22, 2011 at 1:28 AM  

medsi susa x?same x ngn munsyi..?

dyayusof April 26, 2011 at 9:09 PM  

he3 .. time kasih cikgu pijie ... sabtu niy sye akal duduki ujian medsi niy ... a very very thnk you 4 the tips .... :) :) :)

Post a Comment

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP